0

Dax för nya tag!

2007 voltade jag med lillebrors bil, det var på en grusväg och bara jag i bilen. Trode vid tillfället att jag hade kommit undan utan skador.. så livet gick vidare som vanligt. Men två år efter olyckan började jag få problem med nacken. Det började med att jag fick en konstig nackspärr som varade i ca en vecka, den kom tillbaks med jämna mellanrum under första halvåret. Efter det började det sakta men säkert bli mer konstant med uppsvällda axlar och dålig blodcirkulation till armarna och huvet. Så småning om vart det så illa att jag började söka hjälp hos läkare. Dom började med att ta prover för alla möjliga muskelsjukdommar, skriva ut värktabletter, det vart rönken på axlarna 2 gr, magnetröntken av axlarna 1 gn, många besök till sjukgymnast. Detta pågick under 2 år utan att något hjälpte. Det vart i stället sakta med säkert värre och värre. Vart fruktansvärt trött och frustrerad. Det var framför allt jobbigt att inte ha kontroll över sin egen kropp! Tillslut gav läkarna upp och sa att jag har Fibromyalgi och att dom inte kunde göra något mer för mig. Villket jag inte trode det minsta på.. Efter det tröttnade jag på läkarna och började söka andra vägar att få hjälp. Testade bland annat Akupunktur, men vid det laget var jag så stel att dom inte kunde sätta några nålar.. 
Då tipsade pappa mig om en massör som han hade hört vart riktigt duktig. Så bokade tid hos henne. Och ca 20 minuter in på första besöket påpekar hon att "du har ju en nackkota som sitter fel" x)
Och det lilla vart det som hade torterat mig under 3 år. Med hennes hjälp dom senaste tre åren, har det blivit mycket bättre! Får fortfarande ont när jag jobbar för statiskt eller lyfter saker över axlarna. Men nu vet jag hur jag ska handera det. Min förhoppning är att det ska bli ännu lite bättre om jag kommer igång ordentligt med träning igenn. :) Det är anledningen till att jag tar upp bloggandet igenn. Så att jag ska hålla motivationen igång! En gång i tiden har jag ju vart i riktigt god form om jag får säga det själv. Har tävlat i bland annat Alpint, Orientering & Styrkelyft. Men allt efterssom jag fick mer ont och vart tröttare slutade jag iprincip med all träning.. och gick såklart också upp i vikt! Från 67 kg till 93 kg! :S Och Nu ska dom Bort!
 
Har under dom senaste åren träffat min livs kärlek, och vi gifter oss i maj nästa år! Så mitt mål är att komma ner till 70 kg innan bröllopet! Alltså 23 kg på 11 månader. Dvs. ca 2 kg/månad.
Villket jag SKA fixa! :) 
Bilen efter olyckan
Så ser sanningen ut i nuläget!
Målet! Den kroppen ska jag ha tillbaks till bröllopet! :) 
Motivationen! :D <3
 
Nu kör vi! Ingen återvändo! :) 

Kommentera här: